Ernie & Hanneke - Alaska 2009

Welcome to the United States of America

Na een lange vlucht naar Anchorage, een forse check-in met vingerprints en foto in Detroit, waar een nors vrouwmens, thans met grote handen en gefronste wenkbrauwen, ons een 'warm' welkom heette in the USA, zijn we aangekomen in Alaska!Het king(!)size bed in ons hotel keek ons met zeer vragende ogen aan, die we meteen beantwoorden met een volmondige JA! Hanneke heeft vanmorgen, na ons ' ontbijt' gebeld met de camper-boer, zodat we zometeen onze vierwieler kunnen ophalen.Het weer is hier erg Nederlands: je kunt er niets van zeggen, wolken, regen, zon, regen, zon, warm, koud... momenteel is het bewolkt en een graad of 20.

De vlucht over met name Canada was erg mooi met mooie uitzichten over uitgestrekte landschappen en hoge bergen + gletsjers. Anchorage is op het eerste oog een saaie stad met betonnen gebouwen, naar het model van de oostbloklanden. De auto's zijn hier evenwel groter: zonder een jeep van 4 bij 7 hoor je er niet bij. Ook de vrachtwagens, met een grote neus ervoor spreken tot de verbeelding.

Tot zover ons eerste verhaaltje. We vertrekken vanmiddag naar Seward, waarna we morgen met de boot de NorthWesternFjordentour gaan beleven (hopelijk zien we Walvissen!). Daarna gaan we naar Homer, waar vanuit we naar Katmai vliegen voor de bearviewing...

Tot over een paar dagen (?).

Paulinda

Hey Ernie en Hanneke,

Gister mijn laatste werkdag gehad en nou eindelijk vakantie! Heb ik alle tijd om jullie blogjes bij te houden :) Het eerste smaakt naar meer, heel veel plezier daar!

Gr. Paulinda

Debbie

Hoi Ernie en Hanneke,

Super!!! Ben benieuwd naar de volgende verhalen! Geniet ervan!

Grtz, Deb

Harry en Anny

Hallo luitjes, wat een avontuur wel fijn dat wij allemaal mee kunnen genieten
groetjes Anny