Ernie & Hanneke - Alaska 2009

Van Seward naar Homer

Reisdag vandaag. Na heerlijk geslapen te hebben (het bed in de camper is giga, Ernie kan er zelfs languit in liggen!) vertrekken we naar Homer. Het weer is beter geworden, lekker zonnetje, goede temperatuur voor Alaskaanse begrippen (ca. 19-20 graden). De route die we rijden doet ons aan Frankrijk denken, mooie bergen en mooie uitzichten.

In Homer is het even zoeken naar onze camground 'Oceanview', achteraf blijkt dat we 3x voorbij zijn gereden, het staat niet echt goed aangegeven. We kiezen een plekje met zeezicht, wauw, dit is goed! Na een pizza te hebbe verorberd besluiten we over het stand naar Homer-Spit (een natuurlijke pier met winkeltjes, eettantjes, hotels en hier en daar een campground) te lopen. Pure zelfoverschatting.... Na een uur lopen zijn we net aan het begin van de spit. Nog zeker 5 km. te gaan. Het is al half 11 geweest ('s avonds), we moeten ook nog een uur terug lopen, nee, dat is geen goed plan. gelukkig is het nog volop licht, dus dat is geen probleem!

Terug bij 'Oceanview' proosten we op deze mooie reis met ons eerste biertje sinds we in Alaska zijn.