Ernie & Hanneke - Alaska 2009

Update: aangekomen in Valdez!

Hallo allemaal,

Hier een bericht vanuit het verre noorden. Wij zijn inmiddels al aangekomen in Valdez, een mooie plaats in het zuiden (Prince William Sound) van Alaska. Morgen gaan we hier de kayaktour doen in de Prince William Sound (waar walvissen, zeehondjes etc zitten...).

Vanuit Talkeetna zijn we naar Denali gereden, waar de rooklucht ons tegemoet kwam (en dit op een van de mooiste natuurgebieden ter wereld). Dit had te maken met 75 (!) branden rond Fairbanks. Gelukkig voor de mensen daar begon het 's avonds te regenen, waardoor de rook optrok, maar wij werden er niet gelukkig van...weer regen....

De dag erop hebben we een prachtige wandeling gemaakt in Denali Park, een heftige bergtrip met alle gevaren van dien... (we zijn alleen eekhoorntjes tegengekomen ; ) die hoef je niet te bestrijden met 'bearspray, hahaha')

Aangezien de regen aan bleef houden en Fairbanks nog verstopt zit in een dikke rookwolk (we hebben het omgedoopt tot Firebanks) zijn we in 1 keer doorgereden naar Copper River, vlakbij Glenallen. We zijn nog eventjes langsgeweest bij de kerstman. Natuurlijk was hij in zijn werkkleding en druk bezig met voorbereidingen voor aanstaande kerst. Gelukkig had hij wel tijd om met ons op de foto te gaan en zich op film vast te laten leggen!

Nadat de rook was opgetrokken, werd een prachtig landschap zichtbaar, met ongekende vergezichten. Tot laat hebben we doorgereden naar een campground in CopperRiver, wara we kennis hebben gemaakt met 6 Alaskanen. Na een welverdiend diner, hebben we samen met deze mensen bij het kampvuur aan een wilde rivier, genoten van een aantal Budweissers! Weer een gezellige afsluiter bij het vuur!

Nu zitten we op RV-campground BearPaw, vlakbij de haven in Valdez. Zometeen lekker eten bij de Totem Inn op aanraden van de Office-mevrouw.

Morgen de Kayaktocht, warana we nog een nachtje hier blijven. Daarna vertrekken we weer richting Anchorage om naar San Fransisco te vliegen. Degenen die onze planning ook in de gaten hebben zullen zien dat dit eerder is dan gepland.

Doordat we de geplande dagen bij Fairbanks niet in konden vullen, hebben besloten onze planning naar voren te schuiven zodat we wat meer tijd hebben om Califirnia te verkennen!

Vooralsnog is het de bedoeling om Alcatraz te bezoeken, hierna worden we opgepikt door Arno en Lakota. Zij zullen ons de mooiste plekjes van hun wijde omgeving laten zien (o.a. viaSan Fran naarMonterey om het beachlife te zien, 2 dagen in een blokhut bij Lake Tahoe en natuurlijk Sacramento). Goede vooruitzichten.

Snel meer vanuit de USA.

Oh ja, Jeroen, de beren mochten geen broodjes, ze hadden trouwens ook geen boter!

Harry

Je schrijft wel geen eekhoorntjes, maar was het niet zo dat je bedoelde eek!!!! gelukkig geen hoorntjes??
Zo te lezen hebben jullie het zeer goed naar je zin. Ik ben zeer beniewd naar naar het opgenomen materiaal. Nog veel kijk en ondernemingsplezier.
Howdoe.

Paulus

Hannes en 14,
let op dat ze jullie niet vasthouden op "The Rock".
Tis welliswaar een gesloten-gesloten-inrichting, mar toch... Veel plezier op Alcatrazzzz
Groet Paulus.

Tijn, Marc en Linda

Hallooooooowah!
Wat ziet dat er even gaaf uit allemaal!!!!
Echt schitterend! Wat fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat. Wel jammer van de branden, inderdaad, maar dat mag de pret zeker niet drukken.

Wij zijn weer terug van weggeweest! Tijn heeft het ontzettend goed gedaan, een echte kampeerder. Dat belooft wat!
Ook Normandië was zeker de moeite waard, maar haalt het wat betreft vergezichten niet bij Alaska.. haha!

Geniet er nog erg van, jullie twee!
Jullie huis mist jullie wel al, maar wij passen wel op.

Tot hores!!
Veel groetjes
Marc & Linda en een dikke knuffel van Tijn

Jeroen

Ja dat is het volgende bier wat ik bij jullie buiten op het terras graag wil drinken! Budweissers! Schijnt verrekus te smaken. Dus... Maar ik moet nog niet te veel bier drinken, ben nog steeds niet bijgekomen van Zeilberg kermis in combinatie met de vakantie.

Groeten Jeroen

p.s. als je op the Rock ben en je ziet Sean Connery moet je niet tegen hem zeggen dat hij op James Bond lijkt, anders valt zijn personage in het water!