Ernie & Hanneke - Alaska 2009

Op naar California!

Zo, camper inleverd, we moeten wel zeggen dat we hem na een halve dag al misten... het is toch je tijdelijke huis... het was super! Gisteren een SUPER-mooie rit vanuit Valdez naar Anchorage. Even wezen kijken bij de Alaska Pipeline, onderweg passeerden we Solomon Creek en daar was het zo druk dat we besloten een kijkje te gaan nemen. Jezus, we hebben nog nooit zo veel zalm bij elkaar gezien! Duizenden waren het er, allemaal een poging aan het wagen om de rivier in te komen om eitjes te leggen.

Op weg naar Anchorage over de Glenn Highway hebben we ontzettend genoten van de wijde omgeving. Gelukkig was het helder, dus de vergezichten waren 'amazing'. veel gletjers en inmens hoge bergen.

Aangekomen in Anchorage zijn we op zoek gegaan naar een campground. We hebben eerst 30 keer de stad rondgereden, voordat we uberhaupt ergens konden vragen naar een campground. Eenmaal gevonden bleek de campground een soort Kanthoeve... wat een schorriemorrie... maar goed, we hoeven er alleen maar te slapen.

Na een zeer goede laatste nachtrust in ons rijdende stulpje, hebben we alles ingepakt en richting Cruise America gereden. Natuurlijk hadden we alles goed schoongemaakt, dus na de check waren we vrij om te gaan. Mar ja, waar ga je heen als je op je vlucht moet wachten tot 1.45uur 's nachts? OP aanraden van de Cruis-America-guy zijn we een wandeling wezen maken op een berg genaamd: Flattop Mountain (of zoiets) vanwaar we en erg mooi uitzicht hadden over de stad.

UItgewandeld en onzebackpacks opgehaald bij Cruise America zijn we downtown gedropt door een vriendelijke Griekse taxichauffeur.Recht bij Starbucks voor de deur, dus hebben we als fervent kofiie-drinkers eerst lekker koffie gedronken en 'gelounched' in een heerlijke bank, net als thuis....

Nog wat geshopt en nu in een internet cafe beland, waar een dikke harige kat de hele tijd aan Marc's tas zit te krassen. Maar ach, het is onze tas toch niet ;-)

Nu eerst maar eens wat eten en op naar het vliegveld om ons voor te bereiden op onze nachtelijke vlucht naar SanFranciso ' to the lower 48' ! We zien er naar uit om samen met Arno en Lakota rond te cruisen daar in California. Dus op naar Monterey, lake Tahoe en andere bezienswaardigheden.

Tot snel;

groetjes Ernie en Hanneke

nelly en John

Hoi Ernie en Hanneke waren jullie niet dol van 30 keer de stad rondrijden voor een campgroud en dan uitkomen bij familie FLODDER gelukkig heb je er niet gegeten want dan had je broodje hotdog gehad (bouvier) Maar ja alles beter dan een harige kat Wij wensen jullie nog een prettige vakantie en veel plezier in SanFranciso met Arno en Lakota Groetjes.